Vedtægter
§1. Navn
Klubbens navn er Hifi-Fyn.
§2. FORENINGENS FORMÅL
Klubbens formål er at udvikle medlemmernes fælles interesse for Hifi og musik Klubben
søger ved afholdelse af hjemme- og virksomhedsbesøg at fremme vores fælles interesse for
musik og Hifi.
§3. OPTAGELSE AF MEDLEMMER
Enhver person kan optages som medlem af klubben. Indmeldelse sker ved henvendelse til
kassereren, til hvem man betaler kontingent til for resten af året.
Har et medlem overtrådt regelsættet for klubben og ønsker optagelse i klubben igen, kan det
kun ske ved en enig bestyrelsen.
§4. KONTINGENT
P.t. anløber kontingentet 200,- kr. pr. medlemmer. Kontingent kan kun ændres på
generalforsamlingen. Opkrævning sker altid via pengeinstitut, og kvitteringen gælder som
medlemsbevis.
§5. RESTANCE
Undlader et medlem at betale det fastsatte kontingent, udsender bestyrelsen efter passende
tid en påmindelse. Betales kontingentet stadig ikke, betragtes den pågældende som udmeldt
af klubben.
§6. ORDINÆR GENERALFORSAMLING
Afholdes i marts måned og indkaldes med minimum 3 ugers varsel. Forslag, der ønskes
forelagt på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før
generalforsamlingen afholdes. Alle har taleret.
§7. DAGSORDEN
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal indeholde mindst følgende punkter:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse samt fastlæggelse af næste års kontingent
4. Behandling af evt. indkomne forslag
5. Valg af bestyrelse
6. Valg af 1 revisor samt 1 revisorsuppleant
7. Fremtidig virksomhed
8. Evt.
§8. GENERALFORSAMLINGENS LEDELSE
Generalforsamlingen ledes af den valgte dirigent, som ikke bør være tilknyttet bestyrelsen.
Beslutninger vedtages ved alm. stemmeflertal og føres til referat. Såfremt der ønskes
skriftlig afstemning, skal dirigenten imødekomme dette
§9. DEN EKSTARORDINÆRE GENERALFORSAMLING
Skal til enhver tid indkaldes af bestyrelsen, såfremt mindst 1/3 af stemmerne stiller krav
herom. Indkaldelsesprocedure som ved ordinær generalforsamling. Bestyrelsen kan
ligeledes indkalde til ekstraordinær generalforsamling.
§10. BESTYRELSEN
Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer denne i alle forhold. Bestyrelsen
består af formand, næstformand, kasserer, sekretær, bestyrelsesmedlem og 1 suppleant.
Bestyrelsen konstituerer sig selv og er kun beslutningsdygtig, såfremt mindst 3 er
tilstede.
Bestyrelsen opretter en foreningens konto. Kun formand og kasserer har adgang til denne.
Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år.
Bestyrelsessuppleanter vælges for 1 år.
Revisor og revisorsuppleant vælges for 1 år.
Genvalg kan finde sted.
§11. REGNSKABSÅR
Klubbens regnskabsår er kalenderåret. Revisorerne skal påtegne regnskabet senest 8
dage før generalforsamlingen og forelægge dette til godkendelse på den ordinære
generalforsamling.
Generalforsamlingens godkendelse af regnskab berigtiger bestyrelsens dispositioner
samt kassererens regnskabsføring.
§12. REVISION
På den ordinære generalforsamling vælges hvert år 1 kritisk revisor og en revisorsuppleant
(jf. §7 punkt 6). Revisor har til enhver tid adgang til klubbens regnskab og skal inden
generalforsamlingen gennemgå og påtegne regnskabet.
§13. VEDTÆGTSÆNDRINGER
Kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 2/3 af de fremmødte afgivne stemmer er
for forslaget.
§14. OPLØSNING
Opløsning af klubben kan kun besluttes ved 2 på hinanden følgende – med 14 dages
mellemrum – indkaldte generalforsamlinger med 3/4 af de afgivne stemmer for forslaget.
Evt. midler skal ved opløsning af klubben gå til foreninger eller sammenslutninger, der
udfører børne- og ungdomsarbejde i Odense Kommune.
Vedtægter revideret 25. marts 2019