Vedtægter

§1.   Navn
        Klubbens navn er Hifi-Fyn.

§2.   FORENINGENS FORMÅL
        Klubbens formål er at udvikle medlemmernes fælles interesse for Hifi og musik  Klubben
        søger ved afholdelse af hjemme- og virksomhedsbesøg at fremme vores fælles interesse for
        musik og Hifi.

§3.   OPTAGELSE AF MEDLEMMER
        Enhver person kan optages som medlem af klubben. Indmeldelse sker ved henvendelse til
        kassereren, til hvem man betaler kontingent til for resten af året.
        Har et medlem overtrådt regelsættet for klubben og ønsker optagelse i klubben igen, kan det
        kun ske ved en enig bestyrelsen.

§4.   KONTINGENT
        P.t. anløber kontingentet 200,- kr. pr. medlemmer. Kontingent kan kun ændres på
        generalforsamlingen. Opkrævning sker altid via pengeinstitut, og kvitteringen gælder som
        medlemsbevis.

§5.   RESTANCE
        Undlader et medlem at betale det fastsatte kontingent, udsender bestyrelsen efter passende
        tid en påmindelse. Betales kontingentet stadig ikke, betragtes den pågældende som udmeldt
        af klubben.

§6.   ORDINÆR GENERALFORSAMLING
        Afholdes i marts måned og indkaldes med minimum 3 ugers varsel. Forslag, der ønskes
        forelagt på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før
        generalforsamlingen afholdes. Alle har taleret.
    
§7.   DAGSORDEN
        Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal indeholde mindst følgende punkter:
        1. Valg af dirigent
        2. Formandens beretning
        3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse samt fastlæggelse af næste års kontingent
        4. Behandling af evt. indkomne forslag
        5. Valg af bestyrelse
        6. Valg af 1 revisor samt 1 revisorsuppleant
        7. Fremtidig virksomhed
        8. Evt.

§8.   GENERALFORSAMLINGENS LEDELSE
        Generalforsamlingen ledes af den valgte dirigent, som ikke bør være tilknyttet bestyrelsen.
        Beslutninger vedtages ved alm. stemmeflertal og føres til referat. Såfremt der ønskes
        skriftlig afstemning, skal dirigenten imødekomme dette

§9.   DEN EKSTARORDINÆRE GENERALFORSAMLING
        Skal til enhver tid indkaldes af bestyrelsen, såfremt mindst 1/3 af stemmerne stiller krav
        herom. Indkaldelsesprocedure som ved ordinær generalforsamling. Bestyrelsen kan
        ligeledes indkalde til ekstraordinær generalforsamling.

§10. BESTYRELSEN
        Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer denne i alle forhold. Bestyrelsen
        består af formand, næstformand, kasserer, sekretær, bestyrelsesmedlem og 1 suppleant.
        Bestyrelsen konstituerer sig selv og er kun beslutningsdygtig, såfremt mindst 3 er
        tilstede.
        Bestyrelsen opretter en foreningens konto. Kun formand og kasserer har adgang til denne.
        Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år.
        Bestyrelsessuppleanter vælges for 1 år.
        Revisor og revisorsuppleant vælges for 1 år.
        Genvalg kan finde sted.

§11. REGNSKABSÅR
        Klubbens regnskabsår er kalenderåret. Revisorerne skal påtegne regnskabet senest 8
        dage før generalforsamlingen og forelægge dette til godkendelse på den ordinære
        generalforsamling.
        Generalforsamlingens godkendelse af regnskab berigtiger bestyrelsens dispositioner
        samt kassererens regnskabsføring.

§12. REVISION
        På den ordinære generalforsamling vælges hvert år 1 kritisk revisor og en revisorsuppleant
        (jf. §7 punkt 6). Revisor har til enhver tid adgang til klubbens regnskab og skal inden
        generalforsamlingen gennemgå og påtegne regnskabet.

§13. VEDTÆGTSÆNDRINGER
        Kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 2/3 af de fremmødte afgivne stemmer er
        for forslaget.

§14. OPLØSNING
        Opløsning af klubben kan kun besluttes ved 2 på hinanden følgende – med 14 dages
        mellemrum – indkaldte generalforsamlinger med 3/4 af de afgivne stemmer for forslaget.
        Evt. midler skal ved opløsning af klubben gå til foreninger eller sammenslutninger, der
        udfører børne- og ungdomsarbejde i Odense Kommune.


        Vedtægter revideret 25. marts 2019